Det kommer bara bli en fördel

BLIR LESS! Detta är min åsikt om debatten http://vk.se/Article.jsp?article=319294

Umeås ungdomar består av alla olika sorters människor,  och inte alla trivs på hamnis. Det som kallar sig för ungdoms representanter kanske borde säga det som alla ungdomarna vill.

KFUM Umeå är en ungdoms förening och jag vet många ungdomar som gärna dedicerar sin totala fritid till KFUM. Att säga att ungdomsrådet skulle representera umeås ungdomar är skitsnack säger jag.

Gå ut i skolorna och fråga hur många som vet vad ungdomsrådet är så lovar jag att ni får ett skärmande svar. Fråga sedan de som varit med vad de tycker om fördelningen av makt. Sedan kan vi ta ett vitt papper och skriva ner konkret vad fasen de har lyckats åstadkomma som inte bara gynnar styrelseledamöterna. Sedan kan det bli dags att uttala sig om hur vida de har rätt att yttra sig som "ungdoms representant".

Att påstå att KFUM Umeå är religiöst bundet är att visa sig okunnig. Tror man då att alla Fenix ungdomar är kristna?

KFUM har gjort en massa bra saker för ungdomar och  här kommer en till. Varför lägga energi på att hacka ner på något som bara kommer ungdomarna till rätta. lägg istället energi på att gemensamt göra något bra. Jag ser inte hur detta kan skada ungdomarna. KFUM har länge jobbat med ungdomar och har stor erfarenhet. Låt ungdomarna välja, och då menar jag inte ungdomsrådet. Låt alla ungdomar, även de som sitter tysta i ett hörn få en plats att känna sig trygg på. Varför skall det bråkas.Är galaxen rädd för att de ska förlora alla ungdomar så kanske det är dags att ifrågasätta, varför så är fallet?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0