min eviga konflikt

åååååååååååååhhhhhhhh USCH!
scream
by winterland at deviantart

jag ska sluta leta runt efter grejer.. tror jag mår bättre när jag lever i förnekelse x) hittade nyss till en artikel om Tingeling- Ryssland grejset.. usch..jag säger ..USCH! .. jag blir typ illamående..

 http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2009/article4664919.ab


 Varför ska det alltid vara såhär, varför ska man alltid,alltid,alltid! driva med folk.. är det så himla jobbigt att bara vara snäll? .. det här är juh som anledningen till att jag inte pallar nbsk, jag älskar umeå de är som min stad .. men jag skulle kunna lämna sverige bara för att all denna patriotism får mig att må illa!

jag vet att det bara är ett skämt, jag fattar! ha .. ha.. not! driver man med något så tappar man respekten för det .. och det leder till att man accepterar det, och de är inte okej!

 man drar inte döda babyskämt till någon som nyss fått missfall, det vet alla.. men den gränsen flummas ut för varje skämt du drar! du vet inte om den du står bredvid dig har upplevt något du skämtar om. Du kan inte veta, om du inte känner människan, så vad tjänar man då på att dra elaka skämt, när risken är stor att människan kan bli sårad djupt vad är då vinsten för denna satsning.. ett skämt, ett skratt.. ? INTE VÄRT DET! det finns gott om humor,glädje och lycka utan att behöva riskera att såra någon. 

även om det bara hugger till lite och går över på 2 minuter, varför orsaka någon ens den smärtan.. detta är min eviga konflikt .. varför ska man bara ta det, varför ska man vänja sig vid små små knivhugg när som helst, utan anledning, bara för någon annans nöje...

hela världen verkar ha fastnat i en  "de du gör mot andra förtjänar du själv" anda.. en stor del av den tyska befolkningen anser att fritzl borde få uppleva vad har utsatt sina barn för...
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4677190.ab

så det finns inget slut, börjar något hugga någon smått så hugger snart alla varandra..  och alla vet att även små saker kan bli för mycket i för stor mängd... så inte konstigt att vi har krig,hat och ilska..  våld förder våld, fysisk och psykisk!
och dom enda som kan stoppa det är vi, genom att inte föra vidare en tråd av ilska!

det är du som gör valet, alla har ett val

man behöver inte slå för att man blivit slagen..



// creds till dom som orkat läsa hela xD


varning för starka bilder
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4677190.ab

jag måste gå med i peta eller ngt snart.. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0