Sömnlösa nätter

Sofi körde i vansinnesfart genom natten och hon grät
och hon skrålade med så gott hon kunde till sånger från förr
och hon hade ringt sin syster och sagt att ”nu har allt brakat ihop igen och jag måste få komma till dig”
och i mitten av natten möts dom i blåsten och kramas så som systrar gör
och Sofi hon skakar som ett löv och säger ”fan jag snorar ju ner din tröja”

Ditt hjärta måste gå sönder och sömnlösa nätter och tårar väntar
Ditt hjärta måste gå sönder och att blunda och ducka hjälper inte nu
Men efter regn kommer alltid sol och smärtan gör att du känner att du lever
För alla hjärtan måste gå sönder ibland

Så systrar sover tillsammans igen och dom pratar och dom viskar hela natten
om tonårshångel och pallad frukt och livet dom försöker leva idag
och dom borstar varandras hår och Sofi säger att ”Dom säger att man inte kan välja sin familj
men jag tror fan inte ens man kan välja vem man ska älska!
Jag menar hur skulle jag inte kunna älska honom?”

Ditt hjärta måste gå sönder och sömnlösa nätter och tårar väntar
Ditt hjärta måste gå sönder och att blunda och ducka hjälper inte nu
Men efter regn kommer alltid sol och smärtan gör att du känner att du lever
För alla hjärtan måste gå sönder ibland
hand


åååh vad jag hatar att inte kunna sova. När jag var liten så brukade jag tänka att sova var nog det mest onödiga som fanns. Tänk att slösa 50% av sitt liv på att bara sova, Som om livet inte är kort nog redan!? men ja.. På senare år så har jag accepterat och t.o.m insett att de där med att sova är ganska mysigt.

Just nu är min mor på väg genom Sverige. För moster mår inge bra.  jag vet inte hur jag ska göra med vaccinet.. tar jag det inte så kanske jag dör jag..men tar jag de så kanske jag dör.. Det är mycket som kan stressa en människa och det är lätt att glömma bort det som är viktigt.
särskilt eftersom jag ligger här med stukad fot och typ inte kan röra mig. Hostan är tillbaka.. men det som stör mig mest är väll att en kväll som ikväll..

Då skulle jag helst bara vilja att vi låg i min säng,halv sov och lyssnade på "en liftares guide till galaxen" skulle behöva en såndär värdelös kväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0