Glöm inte bort det som är bra och kom ihåg att de blir bättre!

Energi. Skum grej de dära. Har ingen aning om vad de är och hur man skaffar mer. Går inte att köpa. Vi lägger energi på att plugga för att sedan kunna lägga energi på att kunna jobba så att vi kan få lite energi över. Får du slut på energi så orkar du inte plugga mer.

Det är mörkert och dystert ute och det märks på människorna. Alla tycks ha slut på energi. Glöm inte bort att du skapar din egen energi. man orkar lite mer om man äter ,sover och tränar.. ja allt de dära... men har du någonsin gjort något för en annan människa. Något verkligt stort. Något så att man riktigt ser energin den ger en. Det känns i hela kroppen och man blir på fullt party humör.

Vi gör det vi gör för att vi har ett mål.. ibland glömmer vi bort målet..Ibland glömmer vi bort att de är vårt mål. Det val jag har gjort och gör bör vara för mig. Det jag gör för att jag vill eller för att uppnå något jag vill uppnå borde inte vara jobbiga.


visst kan man vara nöjd och allt är bra ... just nu.. men man vet när man ser den där energi klumpen.. man bara vet att det här är det jag vill göra.

allt det är för att jag tänkte att jag skulle ta och skaffa mig en dröm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0