motgång och kyla! :)

Igår packade jag ihop mig och tog en sväng ut i kylan för att följa med syster hem, sjukt kallt men vi hann precis med bussen. Sen var det de dära med att åka buss.. bussen tar en sväng vid fabriksgatan och drar sax reflexen.

Tanja och Magdalena:


by capttylor34


men bussen klarade sig med några smärre skrapsår.. Vi överlevde resan till å-hem. . bara för att upptäcka att M INTE har någon nyckel! .. detta skulle inte göra så mycket om de inte vore för att E va på ersboda och jobbade till följande dag och det var en valp som satt fast i hallen.. ångest*  ringde Kristin hon skulle fara till E och hämta nyckel... E svarar inte.. tar en tur till Bävrarna ( under tiden fryser vi arslet av oss) ingen nyckel men Kristin räddade oss.. efter mycket bankande på fönster hade hon fått tag på E och nycklar <3 TACK!

Jag står fast vid min teori om att det var för att sekunden då vi steg av bussen vräker vi ur oss:

Tanja : oj, de där var ett lagom litet äventyr för idag...

Magdalena : nä, jag vill ha ett större litet äventyr!

TADAM! ...

Imorse vaknade jag till och upptäckte att jag var på väg till maxi, insåg då också att jag lovat syster att följa med och hon gick bredvid :) lycka... tills.. JAG INSÅG HUR SVINIGT KALLT DE ÄR! Vi tog oss plågade fram till returmarknaden bara för att inse att de va stängt..  aja tröstade med en burgare så gick de framåt..  tji på den du! .. inser att det är för kallt för att ta sig hem så försöker få en hjälpande själ att skjutsa hem oss.. lyckas typ få skjuts då..


Ringer E från en betaltelefon och meddelar att hon stått frysandes och utelåst.. hon har även väntat i två timmar.. stackars syster.. så två andra systrar biter sig i läppen och går plågande hem.. genom den isande vindtunneln.. bara för att inse att när man fryser tillräckligt mycket så börjar de nästan bli varmt igen x)

Tycker fortfarande att det är fruktansvärt kallt men är åtminstonde hemma i min egen säng!  Ska försöka städa och duscha imorgon. På fredag blir de avatar :)




// Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0